Freedom

Ad 1 
Wolność zaczyna się tam gdzie kończy się strach.
Wyzbycie się strachu to jedna z najtrudniejszych rzeczy w naszym życiu. Ktoś mówi czuje się wolna bo mam dom, pracę, rodzinę, mogę sobie pozwolić na jakieś wakacje. Nikt mi nie mówi co mam robić, ale ta wolność nie zaprowadzi nas już nigdzie dalej.
 Zawsze marzyłam o egzotycznej wyprawie, Ameryka Południowa. Codziennie zasypiam i myślę o tym jakby to było fajnie się tam znaleźć. Znajomi pytają to dlaczego nie jedziesz? Bo mam kredyt na dom, dom którego tak naprawdę nigdy nie chciałam mieć, ale tego wymagała stabilizacja, bo mam dobrze płatną pracę. Lecz nienawidzę do niej chodzić. Zawsze chciałam być stewardessą a zostałam księgową bo tak przecież rozsądniej.To wszystko to tylko prozaiczna wolność i to jest przykre bo sami gotujemy sobie taki los. A wystarczy przecież tylko spakować plecak, kupić bilet do Ekwadoru i lecę tam gdzie moje marzenia. Jak mówił psycholog Jacek Walkiewicz: "Spełnione marzenia nie mają ceny". Pracę można zmienić, dom można sprzedać. To tylko w naszej głowie są ograniczenia i strach przed tym co nieznane. Zatem symbolem wolności nie jest stabilizacja czy to co mamy w głowie. Wolność rodzi się w sercu, tam gdzie spełnione marzenia i życie bez granic. 



Ad 2
Wolność to miłość. Miłość to wolność. Obdarzając kogoś uczuciem dajemy mu wolność. Nie ma piękniejszej miłości niż tej w której obojga ludzi nie stawia sobie granic. Są otwarci na nowe. Cenią sobie indywidualność, ale zawsze pragną bliskości ze swoją połówką. Związek to nie złota klatka. To nie idealność i perfekcja w każdym calu. Idealny związek to akceptacja wszystkich wad i słabości. To nauka, na błędach, które popełniliśmy. To wspólna realizacja marzeń. To dawanie wyboru drugiej osobie. Kocham więc akceptuję, ale kocham to znaczy również, że wymagam. Wymagam zaangażowania, uczucia, zaufania, pójścia ze mną w nieznane. Tylko taka miłość może dać wolność. Przy takiej osobie już nigdy nie zapragniemy być sami. I właśnie najwspanialszym symbolem wolności jest miłość.



KasiaB








Komentarze

  1. Bardzo fajnie napisany post, zmotywował mnie (:. Ja się boję tego, że w przyszłości będę chciała robić wszystko właśnie z rozsądku, tak jak dyktują ludzie, żeby nie skończyć jako ktoś o nieciekawym i męczącym zawodzie. Mam w głowie takie granice co do wyboru szkoły, bo jak pójdę do tej, która byłaby dla mnie ciekawsza, to będę miała gorszą pracę itp.
    Zgadzam się w 100% z tym, że wolność, to odrzucenie strachu, albo nauczenie się jego akceptowania.

    pozdrawiam, mvrtyna.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty